pátek 23. září 2011

Innistrad - o čem se mluví - zelená, červená, černá, země a artefakty

Co se na Innistradu děje v ostatních barvách, než o kterých jsem mluvil v minulém článku? Jaké jsou zelené, černé, červené a bezbarvé cards to watch?

Den před prereleasem se sada konečně dostala do gathereru a na magiccards.info. Zatimco gatherer si s double-faced kartami poradil hezky, magiccards.info zatím nijak a z karet zobrazuje vždy jen jednu stranu (respektive eviduje double-faced kartu jako dvě oddělené karty). Uvidíme, jak si s tímto problémem tento populární vyhledávací systém poradí.

zobrazení double-faced karty v gathereru

zobrazení double-faced karty v gathereru

Na postupné učení se nové edice to ale již stačí.

Zelená

Zelená v Innistradu přichází s vlkodlačím tématem - spousta karet je transformovatelných. Dílčím tématem jsou pavouci. Poměrně hodně karet pracuje s hrobem (vrací karty do ruky, získává bonusy za bytosti v hrobě a podobně). Pět z celkem deseti karet s mechanikou Morbid najdeme právě v zelené barvě.

Nejočekávanější zelenou kartou je určitě nový flipovací Garruk Relentless. Jak je silný? Komentátoři se shodují, že něco mezi nehratelný až broken, což bude nakonec asi pravda. Jeho cena v předprodeji je kolem 21$. To není na sférochodce moc (je levnější, než Snapcaster Mage na rare slotu) a tak se dá předpokládat, že se Garruk jen tak na standardu neobjeví. S dalšími edicemi bloku mu ale jistě připutují kamarádi a Garruk se někde uchytí.

Jako hlavní podpůrná karta vlkodlačímu tribu vychází Moonmist. Transformuje (pokud může, tj. pokud jsou transformovatelní) všechny lidi na bojišti (pozor, i soupeřovy) a navodí tak zlověstnou, vlkodlačí tmu. A to prosím instantně a na common slotu. Do vlkodlačího draftovacího balíčku skvělá chuťovka, na standardu si asi bude muset na využití chvilku počkat.
Druhou zajímavou utilitní kartičkou je Mulch - dá vám země do ruky a zaplní hrob (což skvěle spolupracuje s "novým Tarmogoyfem" nebo třeba Garrukem (když se držíme zelené barvy). Dočká se zařazení do nějakého standard balíčku?
Třetí utility kartou v zelené, kterou stojí za to si zapamatovat, je Ranger's Guile. Co by zelená dělala bez Vines of Vastwood, že ano? Pozor na prereleasu, určitě na vás několikrát vyskočí.

A jaké bytosti má innistradská zelená v rukávu? Za zmínku jistě stojí Tree of Redemption, stromeček za 4 many s úctyhodnými čísly 0/13 a abilitou, která říká: Tap: You win game against any RDW. Doran se nechal slyšet, že se na svého nového kamaráda moc těší. Stromek určitě uvidíme i na standardu, kde bude zajímavou sideboardovou volbou zelených balíčků se zenithem a Birthing Podu. Stejně jako stromeček na mýtickém slotu přichází Essence of the Wild. Nenápadná bytost bez velkého využití v současných archetypech, ale spolu s bílou, která v Innistradu generuje hromady tokenů, a hlavně spolu s bílou shrinou může být tento avatar základním stavebním kamenem hezkého rogue decku. Jestli se prosadí na nějakém širším formátu (třeba se Spectral Procession nebo s eldrazi tokeny) je ve hvězdách.
Třetí představovanou bytostí je nový zelený Hero of Bladehold - Kessig Cagebreakers. Je o manu dražší než jeho bílý kolega, nedává Battle Cry, ale zato spolupracuje s vlastním hrobem (sebeodemíláním, novým Garrukem, novou Lilianou) a se soupeřovými wraty:-) Hrát se jistě bude.

Červená

Červená mi v Innistradu připadne poněkud vysláblá. Nepřichází s žádným nepříjemným bleskem, s žádným planeswalkerem a ani s žádnou na první pohled broken kartou. Což je vlastně dobře:-)
Ústředním tématem jsou vlkodlaci a vampíři. Červení vampýři dostali do vínku abilitu, která je pocukruje, když si kousnou do hráče. Hezké. Flavorové.

Jako karta s potenciálem se jeví Curse of Stalked Prey. Tokenům bude přáno, tak proč si je nezvětšovat, když to stojí tak málo, že ano? Nepříjemné jen je, že červená si s tokeny sama moc nerozumí, tak si bude muset přizvat na pomoc jinou barvu. Další možné využití tohoto prokletí bude v pomalejším (non-allin) infect balíčku spoléhajícímu na menší bytosti. Rostoucí Blighted Agent? Rostoucí Inkmoth Nexus? Proč by ne...

Vítaným pomocníkem každého červeného mága se stane nová tyč s flasbackem - Devil's Play (které je mimochodem buy-a-box promo).

Nesmím zapomenout na reprint Ancient Grudge, který "potěší" hlavně hráče Birthing Podu a Tempered Steelu, tj. jediných dvou balíků, které bez většího zásahu přežijí rotaci.

Černá

Innistrad je temný svět a černé barvě to svědčí. V jejím čele přichází nová - třímanová - Liliana of the Veil - v předprodeji nejdražší karta edice. Hodně se od ní očekává, hlavně v souvislosti self-discardu a následné spolupráce s hrobem. Jestli nebude Liliana silná hned, tak s dalšími edicemi v bloku jistě ano. Navíc jí to sekne (a tím nemyslím její druhou schopnost!;-))...

Bloodgift Demon je solidní 5/4 letec za pět man, navíc se zabudovanou Phyrexian Arenou. Velmi (ne)příjemná vlastnost, která z něj dělá kandidáta na standardní využití (krom limited hvězdy, kterou bezesporu bude).
A jak démona dostat do hry dříve? Co třeba obětovat trošku síly a bezcitně týrat své miniony skrz Heartless Summoning? Karta, kolem které se jistě objeví standardní pokusy. Je libo Myr Superiona za nula man ve druhém kole? Ale jistě! Je libo titána ve čtvrtém? Není problém! A že budou příšerky trošku slabší? Nevadí, zase budou ve hře rychleji. Karta s potenciálem a karta k pomilování každým rogue maniakem.

Bezbarvé a Multicolor

Nejzajímavějšími vícebarevnými bytostmi se zdají být Geist of Saint Traft a Olivia Voldaren (ano, dvě ze čtyř:-)). Geist jistě najde uplatnění v postrotačním balíku typu Caw-Blade, tj. v kontrolním tlačáku, Olivia je zase průtokový pinkač, který bude v lategame opravdovou hrozbou. Pokud se Birthing Pod začne hrát v jund barvách, tak tipuju Olivii jako jasného kandidáta čtyřmanový slot.
Grimoire of the Dead je karta s velkým potenciálem, výrazným dopadem na hru a nejistou budoucností. Na standard bude pomalá a křehká, na limited zase často nebude mít její ultimátka takový vliv. Přesto bude Kniha Mrtvých budit hrůzu, pokud se objeví na soupeřově straně stolu.

O cyklu duallandů v nepřátelských barvách je netřeba se příliš zmiňovat, bylo o nich napsáno dost. Musíme se smířit s tím, že jsou (nebo se z toho radovat) a všechny si je povinně sehnat. Budou využitelné a využívané.

Druhý cyklus innistradských raritních zemí si určitě pozornost také zaslouží. Jako nejsilnější se jeví bílomodrý Moorland Hount, který umí vyrábět nosiče meče s evasion schopností a červenozelený Kessig Wolf Run, který bude důležitým motorem vlkodlačích balíčků, ve kterém bude možno účelově spálit přebytečnou manu bez toho, abychom zakouzlili spell a tím si transformovali naše lykantropy zpět na ubohé lidi.

Přeji vám hodně štěstí na prerelease a launch parties, hodně otevřených triple-(mythic)rare boosterů (1x normální R, 1x double-faced R a 1x foil R), žádnou manascrew a dobře vyváženou kostku!

Žádné komentáře:

Okomentovat